Інноваційні підходи до вивчення криміналістики в закладах вищої освіти МВС України

  • Ю. Чорноус

    доктор юридичних наук, професор, професор кафедри криміналістики та судової медицини Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

Анотація

Мета статті полягає у визначенні інноваційних підходів до вивчення криміналістики в закладах вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України. Методологія. Методологічний інструментарій обрано з ура-хуванням поставленої мети, специфіки об’єкта та предмета дослідження. Використано систему методів наукового пізнання: формальної логіки (аналіз, синтез, дедукція, індукція, аналогія, абстрагування) – з метою детального з’ясування змісту розглядуваних питань; теоретичний – для аналізу наукової та навчально-методичної літератури; емпіричний – під час проведення експериментального дослідження й інтерв’ювання викладачів і здобувачів вищої освіти; педагогічного моделювання – для дослідження педагогічних об’єктів за допомогою моделювання їхніх окремих ознак; метод системного аналізу – у контексті визначення напрямів запровадження інноваційних підходів до вивчення криміналістики в закладах вищої освіти Міністерства внут-рішніх справ України. Наукова новизна обумовлена формуванням нового інструментарію в протидії злочинно-сті. Постала необхідність у якісно нових, інноваційних підходах для виконання поставлених завдань. Важливою складовою є успішне опанування майбутніми правоохоронцями навчальної дисципліни «Криміналістика» в за-кладах вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України з використанням нових освітніх технологій. Висновки. Нині в закладах вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України тривають розроблення й упровадження сучасних освітніх технологій, удосконалення змісту й методів викладання криміналістики. Пріо-ритет надають посиленню практичної складової під час освітнього процесу: проведення практичних бінарних занять, тактико-спеціальних навчань із залученням працівників Національної поліції, Міністерства внутрішніх справ України; використання інтерактивних навчальних полігонів; проведення занять у формі поліцейського квесту й на базі практичних підрозділів; застосування електронних дидактичних засобів навчання. Увагу ак-центовано на формуванні в здобувачів умінь і навичок користування криміналістичною технікою, сучасним програмним забезпеченням, базами даних. Успіх вивчення криміналістики залежить і від особистості конкре-тного викладача, який є носієм не лише криміналістичних знань, умінь та навичок, а й інноваційних форм, ме-тодів і засобів освітньої діяльності.
Ключові слова: інновація; освітній процес; криміналістика; заклад вищої освіти; Міністерство внутрішніх справ; Національна поліція; криміналістична підготовка; правоохоронна діяльність.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ю. Чорноус

доктор юридичних наук, професор, професор кафедри криміналістики та судової медицини Національної академії внутрішніх справ, м. Київ


Переглядів анотації: 270
Завантажень PDF: 249
Опубліковано
2019-05-27
Як цитувати
[1]
Чорноус, Ю. 2019. Інноваційні підходи до вивчення криміналістики в закладах вищої освіти МВС України . Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ. 111, 2 (Трав 2019), 7-14. DOI:https://doi.org/10.33270/01191112.7.
Розділ
Теоретичні та історичні аспекти правознавства

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають