Світовий досвід запобігання булінгу

  • Ю. Левченко

    кандидат юридичних наук, доцент, завідувач кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

    https://orcid.org/0000-0003-1124-9517

Анотація

Метою статті є дослідження теоретичних і прикладних аспектів запобігання булінгу в різних державах і розроблення пропозицій щодо дієвих заходів запобігання булінгу в Україні на підставі всебічного аналізу іноземного досвіду. Методологія. Методологічний інструментарій обрано відповідно до поставленої мети, специфіки об’єкта й предмета дослідження. У процесі дослідження використано діалектичний метод наукового пізнання соціально-правових явищ в їхніх суперечностях, розвитку та змінах, що дає змогу об’єктивно оцінити рівень й ефективність запобігання булінгу в Україні; формально-логічний метод, завдяки якому виявлено елементи правового механізму запобігання насильству; порівняльно-правовий метод застосовано під час аналізу чинного законодавства та міжнародних нормативних актів. Теоретичним підґрунтям публікації стали праці вітчизняних й іноземних учених, присвячені аспектам запобігання булінгу. Наукова новизна публікації полягає у висвітленні основних заходів запобігання булінгу в іноземних державах. Запропоновано низку рекомендацій, які можна буде використати в запобіжних заходах щодо булінгу та для допомоги постраждалим. Висновки. Унаслідок катастрофічного поширення булінгу в країні постала гостра потреба в постійному оновленні методичних рекомендацій для вчителів і психологів щодо запобігання цьому явищу в освітніх закладах. Наслідуючи приклад таких країн, як Швеція, Велика Британія, Фінляндія, Сполучені Штати Америки, Іспанія, Норвегія, Канада та Японія, слід запровадити в середовищі освітянської діяльності спеціальні програми, метою яких стане виховання молоді в дусі толерантності один до одного, демократизм,  людяне ставлення до однолітків й інші позитивні аспекти. У поєднанні з численними правовими механізмами такий підхід сприятиме викоріненню булінгу не лише на практиці, а й у свідомості представників українського суспільства.

Ключові слова: булінг; антибулінгова робота; жертва; агресор; іноземний досвід; запобігання булінгу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ю. Левченко

кандидат юридичних наук, доцент, завідувач кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права Національної академії внутрішніх справ, м. Київ

Посилання

Букіна О. Боротьба з булінгом: досвід Норвегії. 2019. URL: http://osvmarker.com.ua/novini-osviti/2353/.

Булінг: зовнішність, поведінка, успіхи та статки родини – можуть стати причинами цькування дитини. Вінниця Ок. Всі новини Вінниці : [сайт]. URL: http://vinnitsaok.com.ua/archives/911830.

Charach, A., Pepler, D., Ziegler, S. Bullying at school: A Canadian perspective. Education Canada. Spring, 2005. 14 р.

Козін А. О. Щодо проблеми застосування в Україні зарубіжного досвіду організації протидії булінгу (цькуванню)). Науковий вісник публічного та приватного права. 2020. Вип. 1. С. 174–178. doi: https://doi.org/10.32844/2618-1258.2020.1.31.

Laura L. Finley. Encyclopedia of school crime and violence. 2011. URL: https://epdf.pub/encyclopedia-of-school-crime-and-violence.html.

Мар’яновська В. В. Булінг: вітчизняний та закордонний досвід. Review of transport economics and management. 2019. Вип. 2 (18). С. 147–154. doi: https://doi.org/10.15802/rtem.v18i2.190706.

Meaning оf «bully» in the English Dicteonary. British Columbia Ministry of Education. 1998. Р. 379. URL: https://dictionari.cambridge.org/dictionary/english/bully?q=buling#translation.

Молчанова Д. В., Новикова М. А. Противодействие школьному буллингу: анализ международного опыта. М. : НИУ ВШЭ, 2020. 72 с.

Миронюк Т. В., Запорожець А. К. Удосконалення заходів протидії булінгу в Україні. Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ. 2019. № 3 (112). С. 21–28. doi: https://doi.org/10.33270/01191123.21.

Миськевич Т. Регулювання проблеми булінгу на законодавчому рівні: перші кроки України та світовий досвід. Громадська думка про правотворення. 2019. № 1 (166). С. 18–22. URL: http://nbuviap.gov.ua/images/ dumka/2019/1.pdf.

Roberge, G. D. From zero tolerance to early intervention: The evolution of school anti-bullying policy. Fall, 2012. Р. 1.

Ведернікова А. О. Американський досвід кримінально-правового регулювання булінгу. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е. О. Дідоренка. 2020. Вип. 2 (90). С. 90–102. doi: 10.33766/2524-0323.90.90-102.


Переглядів анотації: 248
Завантажень PDF: 480
Опубліковано
2021-08-06
Як цитувати
[1]
Левченко , Ю. 2021. Світовий досвід запобігання булінгу. Юридичний часопис Національної академії внутрішніх справ. 21, 1 (Сер 2021), 91-97. DOI:https://doi.org/10.33270/04212101.91.
Розділ
Міжнародний досвід